Derfor er det nemmere at gøre en serie profitabel end en enkeltstående bog

Nemmere at gøre en serie profitabel end en enkeltstående bog på Amazon

Åh, hvor har jeg ofte set, at det er nemmere at tjene penge på en serie end på en enkeltstående bog. Og det er vildt irriterende at læse, eftersom jeg pt. er i gang med at markedsføre en enkeltstående bog. Jo jo, 2’eren er under udarbejdelse, men den kommer først næste år, og man kan også læse bogen som en enkeltstående thriller, så selvfølgelig skal den da ud på markedet og selvfølgelig skal den da have gas med markedsføringen.

Men jeg kan godt forstå hvorfor der er mange, der råder til at have en helt serie klar og SÅ gå i gang med markedsføringen.

Her er idéen, at man kan skrue højt op for markedsføringen mod den første bog i serien. Og selvom du faktisk bruger lidt flere penge på markedsføring end du får ind ved salg af 1’eren, så tjener du alligevel penge i sidste ende, fordi en stor del af læserne vil gerne læse 2’eren med det samme, og så køber de også den. Og 3’eren osv.

Et godt trick her er at prissætte 1’eren lidt lavere end de andre, og når så læseren først er hooked, så er de jo nødt til at købe de næste i serien, og så gør det ikke noget, at prisen er lidt højere.

Når man udgiver med KDP Select, så har man for hver 3 måneder jo lov at køre en promoveringsperiode, hvor man i 5 dage kan sænke sin pris og stadig få 70% i royalty. Det er der mange, der benytter til at sænke prisen på en 1’er i en serie og køre en masse trafik imod denne bog. Og disse kampagner ender så med at skabe en stor profit fordi læserne fortsætter til de næste bøger i serien – og så gør det ikke så meget, at den første blev solgt på tilbud til kun 0.99 eller måske endda helt gratis.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *